Friday, October 31, 2008

Nubhan rai peminat


Oleh Siti Nor 'Ain Mohd Zain
am@hmetro.com.my


Finalis Akademi Fantasia 6 (AF6), Ahmad Nubhan Ahamad atau Nubhan juga tidak ketinggalan meraikan peminatnya dengan mengadakan rumah terbuka di kampungnya di Kampung Tebing Tinggi, Juasseh, Kuala Pilah, Negeri Sembilan, 26 Oktober lalu.

Majlis dinamakan Ghayo Kek Kampung, nyata berjaya menarik peminatnya untuk bertemu dengan artis berusia 22 tahun yang kini popular dengan lagu Ada Untukmu.

Malah selepas mendapat tempat ketiga dalam AF6 Mei lalu, Nubhan sibuk memenuhi undangan menyanyi.

Rumah terbuka itu bukan saja menarik kedatangan peminat di dalam negara malah ada dari Brunei datang untuk bertentang mata dengannya.

Bukan sekadar datang untuk makan atau berhibur dengan nyanyiannya, peminat turut bergembira dengan sukaneka yang diadakan di halaman rumahnya.

Malah tanpa kerjasama kelab peminatnya iaitu Nubies, jamuan rumah terbuka Nubhan mungkin tidak semeriah itu.

Nubhan yang ditemui mengakui pada usia yang masih muda dalam bidang seni, sokongan peminat amat penting bagi memastikan kedudukannya di dunia hiburan.

"Selain keluarga, peminat banyak memberi semangat kepada saya malah umpama tulang belakang sejak saya berada dalam AF6 lagi," katanya.

Menurutnya, sejak keluar dari AF6, rezekinya dalam industri hiburan semakin bertambah, sekali gus membuatkan rutin hariannya semakin sibuk.

"Rumah terbuka inilah saya mendapat ruang beramah mesra dan menghiburkan peminat yang menyokong saya dalam industri hiburan.

"Saya terharu dengan sokongan dan bantuan diberikan kelab peminat. Tanpa mereka tidak mungkin majlis ini dapat dianjurkan dengan jayanya," kata Nubhan.

Bekas pekerja bank itu berkata, sejak menjadi penyanyi, hidupnya mengalami perubahan besar dengan jadual kerja padat dan dikenali ramai.

"Kini saya kena peka dengan penampilan diri kerana segala tingkah laku diperhatikan. Saya juga kena berfikir banyak kali sebelum melakukan sesuatu.

"Saya berjanji akan berusaha melakukan yang terbaik agar tidak menghampakan harapan peminat yang sentiasa menyokong saya," katanya.

Malah Nubhan juga tidak mudah melatah apabila digosipkan dengan juara AF6, Stacy kerana menganggap ia asam garam dunia seni.

"Saya mengakui hubungan kami berdua memang rapat sejak dalam AF6 lagi tetapi kami tidak lebih dari seorang kawan baik," katanya.

Nubhan berkata, dia kini dalam proses menyiapkan album pertamanya bersama Artistes United Records Sdn Bhd (AURSB). Album itu dijangka siap hujung tahun ini dan memuatkan kira-kira 10 lagu.

"Saya berharap semuanya berjalan lancar dan album itu mendapat sambutan apabila dipasarkan nanti.

"Selain itu, saya juga sedang menimbang tawaran berlakon filem dengan memastikan skrip dan watak yang diberi bersesuaian agar saya dapat memberikan yang terbaik kepada semua pihak," katanya.


Dipetik dari Harian Metro

14 comments:

Dr Zek said...

i wish u best of luck...

Sarah'sMomma^ said...

xsabar rasenye nak tunggu kmunculan 1st album nubhan ^_^v

HelmiLassim said...

tak sabar nak beli 1st album ko ba'an...
klu ade peluang utk berlakon filem...
ko berlakon ok...
aku suke tgk ko berlakon Ada Cinta Di Hari Raya...
Papepon gud luck!!!!
Cayalah!!!!

Anonymous said...

nubhan!!
sdey r xdpt g joseh ritu.
tp xpe!
taun dpn wat lagikkk ek.
nk juin!
taun dpn mst g pny la.
haha.
wat tau.
wat kt joseh lagikkk.
haha

Harney said...

best gilerrrrrrrrr

TokSky said...

Theme song utk drama Cinta Batu Belah is by Nubhan. Citer tu pun not bad.....

Anonymous said...

i love you nubhan...hahaha..

Unknown said...

dharap troz maju n epy sokmo.cayalah..x puas r tgok pic yg ade.nk lgi..lurve u

~april~ said...

sy doakan abg nubhan trus sukses slalu...klu snang2 abg free x de bwat ape2 msk la blog sy yer bang....

~april~ said...

sy doakan abg trus sukses....nnt klu abg free...dtgla blog sy yer...sy menunggu kedatangan abg...

Anonymous said...

i recently saw nubhan singing at TV3 and try new hair dik, berserabut... don't know wat fashion are u bringing in... ??? anyway it's for ur own good...

Tengku Speki said...

BILA ALBUM TERSEBUT AKAN BERADA DI PASARAN??? DAH HUJUNG TAHUN DAH NI.. :)

seri_singgahsana said...

go nubhan

wish you all the best... tp rambut blh tukar gaya sekali sekala ke..? cuba buat rambut kojek pulak...sure cun

mr bachelor said...

eyh...ni blog official nubhan ker...wah..besh la k nubhan,sore ko mmg grand seyh....chayox2.....buat la lagu yg sepedih ada untukmu lagi,gerenti tahun depan mesti dapat masu kjuara lagu,kecewa ak lagu ada untukmu x dapat masuk finals,..