Wednesday, September 24, 2008

Dengarnya...Nubhan beransur pulih

Oleh Normah Becok

BEBERAPA hari saja lagi kita akan menyambut Aidilfitri. Cik Normah sudah buat persiapan tapi ala kadar saja sebab Cik Normah jenis orang yang tak suka membazir. Walaupun persiapan sederhana tapi tiap-tiap tahun hari raya Cik Normah tetap disambut dengan meriah.

Cuma Cik Normah kasihankan seorang pendatang baru iaitu bekas peserta program realiti berwajah Cina, siapa lagi kalau bukan si Nubhan. Pasti rayanya tidak berapa meriah tahun ini sebab Cik Normah dengar cerita, jejaka dari Negeri Sembilan itu kini sedang sakit. Kasihan Nubhan, muda-muda lagi dah sakit.

Cik Normah dengar Nubhan diserang penyakit selisih tulang belakang. Penyakit ini kalau tak silap Cik Normah bahaya juga. Tapi kepada peminat Nubhan, jangan bimbang sebab Nubhan sudah pun menjalani pembedahan dan dengar khabarnya dia sudah pun keluar hospital.

Khabarnya tulang belakangnya yang membengkak sudah kembali ke posisi normal. Baguslah sebab nanti susah pula Nubhan nak menyambut raya, maklumlah tahun inikan kali pertama Nubhan jadi penyanyi. Mesti ramai peminat yang nak datang ke rumahnya berhari raya. Kalau sakit, susahlah sikit nak layan peminatnya.

Peminat Nubhan terutama wanita jangan takut sebab Nubhan masih dibenarkan menyanyi cuma doktor tidak menggalakkan dia menari atau membuat pergerakan yang boleh menjejaskan kesihatannya. Tak silap Cik Normah juga, Nubhan perlu menjalani rawatan fisioterapi tiga hari sekali.

Cik Normah mendoakan supaya Nubhan cepat-cepatlah sembuh, tapi ingat sikit janganlah terlalu banyak bergerak. Nanti kalau penyakit itu berulang bukan ke susah? Bukan saja Nubhan yang susah, peminat wanitanya juga tentu susah hati sama!

Dipetik dari Berita Harian



Nubhan Beransur Pulih

JUMAAT lalu, penyanyi lepasan Akademi Fantasia yang popular yang lagu Ada Untukmu, Ahmad Nubhan Ahamad, 22 atau Nubhan dimasukkan ke Hospital Seremban, Negeri Sembilan kerana kecederaan belakang. Doktor mengesahkan dia mengalami selisih tulang belakang hingga mengakibatkan bengkak sekali gus memberi kesan kepada saraf kakinya.

Nubhan yang menderitai penyakit berkenaan sejak berusia lima tahun setelah mengalami kemalangan terpaksa ditahan selama seminggu bagi menjalani rawatan dan terapi. Menurut Nubhan, sakit belakang sudah lama tidak menyerangnya setelah dia menjalani pelbagai rawatan sejak di bangku sekolah rendah lagi namun ia kembali menyerang ketika dia menjalani penggambaran drama Ada Cinta Di Hari Raya di kampungnya di Juasseh, Negeri Sembilan minggu lalu.

Bagaimanapun Sabtu lalu, pengurus Nubhan iaitu Vernon memaklumkan berita gembira di dalam blognya, http://mrmanager.blogspot.com bahawa keadaan penyanyi itu sudah pun beransur pulih. Malah doktor pakar yang merawatnya juga dikatakan mengakui bahawa bengkak yang dialami Nubhan sudah surut manakala tulang belakangnya yang selisih juga sudah kembali ke tempat asal. Satu lagi khabar gembira buat peminat Nubhan ialah dia disahkan oleh doktor boleh membuat persembahan asalkan tidak melakukan pergerakan yang banyak.

Hasilnya, Nubhan sempat meluangkan masa untuk menjayakan program Marhaban Di Astro yang berlangsung di Jusco Bukit Tinggi, Klang pada Ahad lalu. Apa yang menyentuh hati Nubhan hingga dia hampir-hampir menitiskan air mata, para peminatnya yang dikenali sebagai ‘Nubies’ hadir dengan memakai baju oren tanda sokongan mereka kepadanya pada hari berkenaan.

Dipetik dari Sinar Harian



Nubhan lupa lirik lagi?

ADUH!!! Wahai adikku Nubhan, terkandas lagi ke? Bila Marilyn dapat tahu Nubhan lupa lirik lagi sekali, terkejut akak.

Maklumlah, sejak bernaung di bawah syarikat penyanyi popular, Ning Baizura, apa yang Marilyn nampak, Nubhan semakin maju dalam kariernya.

Tapi bila Marilyn dapat tahu daripada teman Marilyn yang Nubhan lupa lirik lagi ketika menyanyi lagu raya di majlis berbuka puasa anjuran Astro baru-baru ini, agak terbeliak la juga mata bundar Marilyn ni.

“Aduh, sayang bila Nubhan lupa lirik lagi. Teringat Nubhan masa awal-awal keluar dari Akademi Fantasia minggu keenam (AF6), dia tersalah lirik.

“Tapi Nubhan bukanlah macam dulu, lupa lirik terus cabut. Dia tetap habiskan nyanyian dia. Kira profesional la juga. Suara dia pun makin merdu,” kata teman Marilyn.

Tak apa, yang penting adik masih berani berdiri di atas pentas biarpun tersalah lirik. Itu satu tanda kemajuan, tahniah!

Dipetik dari Kosmo!

6 comments:

ilah91 said...

kan... dia teruskan kan!! biasalah artis lupa lirik. adakah nubhan selalu lupa? mana ada...
bukan nak membela, tapi tak ada yang sempurna la wahai wartawan. dah penat dh ni bersyarah...

ilah91 said...

oh lupa!!
nubhan! nubhan! he's the best,
he's the great among the rest.

hehe..

UcU mAnjA said...

gitu lah
gosip!!!

berlajar dari kesilapan kan...
hope tak lupo lagi..
rileks lah kan,
semua akan lakukan kesilapan...
kan!!

UcU mAnjA said...

gitu lah
gosip!!!

berlajar dari kesilapan kan...
hope tak lupo lagi..
rileks lah kan,
semua akan lakukan kesilapan...
kan!!

wanieschmaltz:NUBIES said...

tat's rite ilah

lonely gurlzz said...

jgn putua asa dgn kata-kata org di luar..hrp abg nubhan success selalu..