Thursday, July 17, 2008

Nubhan jadi artis Ning




Oleh ROSLI MANAH Foto: SHARIFUL HAFIZAL

Semasa menjadi pengkritik tetap di Akademi Fantasia 6, Ning Baizura sering memuji suara pemenang tempat ketiga, Nubhan sebagai mempunyai tone yang baik serta tersendiri. Kekurangannya, Nubhan dilihat sentiasa gagal memberikan persembahan terbaik seterusnya tidak menonjolkan kelebihan yang ada padanya.

Kata-kata dan komen Ning itu bukanlah sekadar mahu menyedapkan komen dan merancakkan persembahan. Ning buktikan memang dia percaya dengan bakat dalam diri Nubhan. Ning melamar Nubhan untuk bernaung di bawah syarikat miliknya, Artiste United Records. Nubhan menjadi artis lelaki pertama di bawah Ning selepas Nikki dan Yanie.



Majlis menandatangani kontrak kerjasama di antara Maestro Records & Talents dan Artiste United Records diadakan pada 16 Julai 2008. Nubhan menjadi artis Ning untuk tempoh kontrak selama tiga tahun.

"Peluang menggilap bakat Nubhan ini sesuatu yang baru memandangkan Nubhan artis lelaki pertama syarikat kami. Kami akan cuba sedaya upaya untuk menjadikan Nubhan seorang superstar.

"Kami percaya kepada Nubhan kerana dia mempunyai kelainan," kata Ning pasal remaja dari Negeri Sembilan itu.

Nubhan juga akan berusaha memperbaiki diri dan berharap kerjasama itu bakal melicinkan perjalanan seninya yang baru bermula. Siapa sangka, pengkritik yang selalu tidak puas hati dengan nyanyiannya kini menjadi bosnya pula.



Nubhan, 22, bukanlah artis pertama yang dilepaskan oleh Maestro kepada pihak ketiga. Sebelum ini mereka bekerjasama dengan KRU Records untuk menaungi Adam (AF2) dan Dafi (AF5).

"Kita lihat rekod baik syarikat Ning selama ini dan kita alu-alukan kerjasama untuk membuka peluang kepada artis-artis demi masa depan mereka yang lebih cerah.

"Dengan kepakaran dan pengalaman yanga ada pada Ning dan syarikatnya, digabung pula dengan pengalaman Maestro, kami percaya kerjasama ini mampu mencetuskan sesuatu yang sangat positif," kata Freddie Fernandez dari Maestro.


dipetik dari mangga online

No comments: