Wednesday, September 24, 2008

Soseh Soseh: Bintang realiti tak ingat lirik lagu

Tapi jika tidak ditegur, SS bimbang kerjaya seninya tidak ke mana kerana tenggelam dengan dunia glamor dan populariti.

Sebagai penyanyi, bagi SS dua perkara asas paling penting perlu dilakukan adalah menyanyi mengikut irama dan mengingati lirik. Tetapi jika salah satu perkara penting ini gagal dilaksanakan, bagaimana hendak menjadi penghibur yang baik?

Masalah lupa lirik di kalangan peserta bintang AF6 ini bukan baru. Sebelum ini ramai rakan media menegur Nubhan yang sering lupa lirik apabila menyanyi.

Terbaru seorang lagi rakannya, Lufya turut menghadapi masalah sama. Perkara berlaku ketika dia menghiburkan tetamu pada majlis pelancaran Zucchero Cafe milik pelakon dan pengacara AC Mizal.

SS difahamkan, sewaktu mendendangkan lagu Selamat Hari Raya, tiba-tiba dia lupa lirik. Bagi menghilangkan rasa panik, sempat juga Lufya bergurau dengan berkata melihat wajah tetamu membuatkan dia terus terlupa apa lirik seterusnya.

Bagaimanapun selepas dibantu pengacara majlis, dia masih gagal menyanyikan lagu itu sehingga ia tamat. Hairannya hendak kata lupa kerana sudah berusia, masalahnya umur mereka masih muda remaja. Album pun belum ada. Kalau sudah ada beratus katalog lagu perlu diingat, lainlah cerita.

Bayangkan apabila perkara seperti ini berlaku, apa perasaan pihak yang membayar mereka untuk menyanyi di majlis dianjurkan. Sudahlah buat kerja tidak betul tetapi mahu dibayar penuh.

Pada SS, kerja sebagai penyanyi ini tanggungjawabnya sama saja dengan profesion lain. Kalau tidak serius, kerja apa pun yang dilakukan tidak akan menjadi.

Apa yang SS kesalkan, mereka ini ada ramai peminat. Contohnya Nubhan yang menerima penghargaan tertinggi daripada peminat apabila namanya diabadikan kepada anak baru dilahirkan. Sampai begitu sekali mereka memandang tinggi kepada bintang AF6 ini.

Sayangnya perkara paling mudah iaitu mengingati lirik pun mereka tidak dapat lakukan dengan baik. Ia bukan untuk kepentingan sesiapa tetapi diri mereka sendiri. Alangkah kecewanya peminat apabila sedang leka melayani lagu dendangan mereka tiba-tiba terhenti kerana penyanyi lupa lirik. Hodohnya!


Dipetik dari Harian Metro

3 comments:

Solly Salihah said...

~Contohnya Nubhan yang menerima penghargaan tertinggi daripada peminat apabila namanya diabadikan kepada anak baru dilahirkan. Sampai begitu sekali mereka memandang tinggi kepada bintang AF ini~

tegar kan!!!
cayalah Nubies,
wartawan nampak juga yang u all semua TEGAR + KENTAL ok!!!

TokSky said...

SS ni dari dulu suka pick up citer tapi tak usul periksa...ha..ha.. If it's from SS, don't bother.

Anonymous said...

wahahahah.
aura nubhan la!
cayalah ;)